کل تولیدات برنج یک شهرستان در استان مازندران چیزی کمتر از ۴۰ هزار تن است، در حالی که محصولی در حد ۳۰۰ هزار تن با یک برند تجاری وارد شده و با عنوان محصول فریدون‌کنار تبلیغ می‌شود.

به نوشته «جهان صنتعت»، خانکشی‌پور، عضو هیات‌علمی موسسه تحقیقات برنج با انتقاد از این موضوع اظهار داشت: این چیزی نیست غیر از اینکه واردکننده بدون محاسبات درست اقتصادی اقدام به واردات محصول کرده و اکنون برای اینکه زیان نکند، ناچار است به هر ترفندی روی ذائقه مصرف‌کننده اثر بگذارد و مصرف‌کننده را سوق دهد به سمتی که یک محصول را با یک برند مشخص و با یک اطلاعات غلط خریداری کند‌‌.

وی افزود: بدیهی است که باید در تقابل کشورهای مختلف در یک بازار، کشورهای پایه تلاش کنند فرهنگ مصرفی مردم خود را در جهت ضرورت‌ها و نیازها حفظ کنند‌‌.

منبع:

http://3sh.linkgardi.com